Jysk Logik, del 1

Hos jysk er man virkelig med på beatet! Man har nemlig fået sig en webshop. En rigtig smart en kan du tro …

De lokker og lokker med gode tilbud,

Besnærende ser det ud, når de frister med gratis levering for de dyrtkøbte varer … men ak ak … det er kun, hvis du vælger selv at fragte dig hen til den nærmeste jyske butik … se det er jo gratis levering … for dem.

Vil du have din medium hårde madras, der koster mindst 4 af de store sedler, leveret til gadekanten, så må du bløde 299 kroner – plus 49 kroner mere, hvis den skal helt hen til din gadedør … det til trods for at de lokker med gratis levering … de magter bare ikke at fortælle hvilket gyldent beløb, der udløser transportrabatten

Se det er jo Jysk logik, der er til at forstå …

Og skulle man fristes til at sætte spørgsmålstegn ved den jyske logik, så gentages kommunikationssmøren gravalvorligt; som en dreven politiker postulerer de igen og igen, at det skam er levering, når jeg laver en selvfragter i min gamle rustne fantastiske Toyota, hen til nærmeste butik, der ligger 50 kilometer væk, for at stå i kø inden jeg kan få min vare ud-leveret ved kassen …

Kære Jysk, når I ikke vil levere som aftalt, og når jeres medarbejdere ikke kender betydningen af god kundeservice, så sker følgende to ting:

Jeg handler et andet sted, der kan finde ud af det med god kundeservice. Det har allerede gjort. Jeg brugte endda mere end planlagt … fordi de var flinke og rare.

Jeg ud-leverer jer, ved at levere en gratis servicemeddelelse til dem jeg kender, om jeres formidable og temmelig ufordøjelige jyske logik.

Og ja du kan jo selv teste hos Eve, hvor gratis leveringen er der …

/Stodderen